Begroting 2019

5a. Bereikbaarheid (excl. OV)

Wat gaat dit beleidsdoel kosten?

Wat gaat dit beleidsdoel kosten?

Beleidsdoel

2019

2020

2021

2022

Lasten

47.992

44.592

34.592

34.592

Baten

1.358

1.358

1.358

1.358

Saldo beleidsdoel excl. reserves

46.634

43.234

33.234

33.234

De lasten en baten van dit beleidsdoel bestaan uit de volgende onderdelen:

Beleidsdoel

2019

2020

2021

2022

Lasten Mobiliteitsprogramma 2019-2023

Kapitaallasten investeringen wegen en vaarwegen 

1.388

1.699

1.711

1.723

Investeringsruimte wegen en vaarwegen

8.612

8.301

8.289

8.277

Beheer en Onderhouden Provinciale wegen en vaarwegen 

18.400

18.400

18.400

18.400

Totaal lasten Mobiliteitsprogramma 2019-2023 

28.400

28.400

28.400

28.400

Overige  lasten

B&O huisvesting en vaarwegenbeheer

902

902

902

902

Subsidie Noordelijke Randweg Utrecht

13.400

10.000

Apparaatskosten 

5.290

5.290

5.290

5.290

Totaal overige lasten

19.592

16.192

6.192

6.192

Totaal lasten beleidsdoel 

47.992

44.592

34.592

34.592

Baten beleidsdoel

Bijdragen derden in beheer en onderhoud wegen/vaarwegen

1.358

1.358

1.358

1.358

Saldo beleidsdoel ex reserves

46.634

43.234

33.234

33.234

Toelichting:
Lasten Mobiliteitsprogramma 2019-2023
De opgenomen lasten zijn conform het vastgestelde Mobiliteitsprogramma 2019-2023.

Overige lasten
De Beheer en Onderhoudslasten huisvesting & vaarwegen betreffen kosten voor de locaties voor Wegenbeheer Huis ter Heide en De Meern en de vergoeding aan Hoogheemraadschap Amstel, Gooi en Utrecht voor onderhoud Kromme Mijdrecht.De kosten maken geen deel uit de Nota kapitaalgoederen Mobiliteit 2019.
De subsidie Noordelijke Randweg Utrecht betreft de geraamde provinciale bijdrage volgens de gemaakte afspraken in 2010.
De apparaatskosten maken deel uit van het opgenomen totaalbedrag in het Mobiliteitsprogramma voor apparaatskosten van € 15 mln.