1.6Indicatoren
Naam indicator | Omschrijving | Streef-waarde | 2017 | 2018 | 2019 | 2020 | 2021 | 2022 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
De reizigers- tevredenheid (7) Nr. 6 Basisset BBV | De gemiddelde reizigerswaardering voor de twee provinciale concessies | ≥ 7,5 | 7,5 | n.n.b. | ≥ 7,5 | ≥ 7,5 | ≥ 7,5 | ≥ 7,5 |
De kosten- dekkingsgraad (8) | De kostendekkingsgraad voor de streekconcessie | > 50% | 47,4% | n.n.b. | > 50% | > 50% | > 50% | > 50% |
De kosten-dekkingsgraad (8) | De kostendekkingsgraad voor de stadsconcessie | > 64% | 68% | n.n.b. | > 64% | > 64% | > 64% | > 64% |
De voorspelbaarheid van reistijden in het openbaar vervoer (9) | De rij- en spreidingstijden laten de spreiding zien van gerealiseerde rijtijden en vertragingen | Bij tenminste 50% van de ritten is de rijtijd niet langer dan driekwart van de ongehinderde reistijd. | n.n.b. | n.n.b. | ≥ 50% | ≥ 50% | ≥ 50% | ≥ 50% |
De voorspelbaarheid van reistijden in het openbaar vervoer (9) | De rij- en spreidingstijden laten de spreiding zien van gerealiseerde rijtijden en vertragingen | De langzaamste rijtijden wijken maximaal 60% af van de snelste rijtijden. | n.n.b. | n.n.b. | ≤ 60% | ≤ 60% | ≤ 60% | ≤ 60% |
De bereikbaarheid van belangrijke werklocaties met het openbaar vervoer (10) | De bereikbaarheid met economische kerngebieden als bestemming | ≥ 30 km/u | - | 26,5 km/u | ≥ 30 km/u | ≥ 30 km/u | ≥ 30 km/u | ≥ 30 km/u |
De inzet van bussen en trams zonder uitstoot (25) | Aandeel emissieloze openbaarvervoer-km’s | 100% in 2028 | ? | 10,3% | n.n.b. | n.n.b. | n.n.b. | n.n.b. |